Met steun vanuit de Europese Unie zoekt de Visfederatie naar nieuwe markten voor visbedrijven die geraakt zijn door de Brexit. Er is in totaal voor Nederland 32 miljoen euro gereserveerd voor het zogeheten internationaliseringsprogramma om nieuwe markten te ontdekken of bestaande te versterken. In juni was er een eerste handelsmissie naar Saoedi-Arabië. Vertegenwoordigers van zes visbedrijven gingen mee en hadden op de Saudi Food Show een eigen stand. Van 11 tot en met 13 september presenteerden acht Nederlandse visbedrijven zich op de Seafood Expo Asia. In opdracht van de Visfederatie werd door het Nederlands Visbureau een landenpaviljoen opgetuigd, met als deelnemers onder andere Dayseaday en Neerlandia Urk. Zalmhuys Group en Visscher Seafood (foto) hadden allebei een eigen stand. Ook op de Conxemar-beurs van 3 tot 5 oktober in Vigo staat Nederland met een groepsstand met een groot aantal Urker bedrijven. Deze beurs in de Spaanse vissershoofdstad is speciaal voor de internationale diepvriesvishandel, en meer gericht op uitbreiding van bestaande markten in Zuid-Europa.
BRON: Het Urkerland Read More